Friday, February 19, 2010

Catatan 2

Salam.

Baru selesai solat Jumaat di Masjid Mindef. Tajuk khutbah mengenai Jenayah Siber. Isi kandungan mengenai teknologi komunikasi baru harus dimanfaatkan untuk kebaikan dan menggunakannya untuk memperkembangkan ilmu. Jauhkan dari membuat fitnah, memburukkan org lain, bagi mengelakkan mencari jalan ke neraka. Fitnah lebih berat dari membunuh.




7 comments:

  1. Biasala Tok... Mana yg suka memfitnah tu, tu la keje diaorg... Nk menjatuhkn pn ada. Mana igtnya diaorg dgn neraka ni.

    ReplyDelete
  2. Berikan sesuatu yang bermakna dalam blog Dato' Seri. Pandangan dan tindakan merupakan pengupaya untuk mengubah segala sesuatu itu menjadi lebih positif dan berintegriti kepada generasi maya yang ada disekeliling kita. Salam - Din, UMNO Sg Che Maja

    ReplyDelete
  3. azamie: mana org yg biasa kena fitnah dah lali (immune). tapi sbg manusia biasa, yg bukan ma'asum (Nabi) sesekali rasa insaf juga, takut2 pahala dan ibadah org tu saya yg dapat tak pasal2.

    din, sg che' maja: sesuatu yg bersifat dinamik boleh digarap melalui pendekatan yg berbentuk empirikal. ianya perlu juga dilihat melalui metadologi kuantitatif. namun saya sedar tidak semua khalayak mampu utk menterjemahkan pendekatan sedemikian bagi pengupayaan untuk merubah minda dan sikap yg lebih berintegriti. saya sering berpijak di bumi nyata.

    ReplyDelete
  4. Din,
    Nama Tebuk Che Maja sudah ada di peta dunia. Teruskan mengupayakan Bagan Datoh.

    Saya sering balik kampung dan bercakap dengan bahasa orang mengimpun dan mengopek nyior.

    ReplyDelete
  5. Dato' Seri, di Bagan Datoh skrg ni pn rasanya dh ada cakap2 Dato'Seri skrg dh tk mcm dulu. Bg yg faham akan tugas Dato' Seri skrg okla tp yg tk paham ni susah skt. Diaorg rindukn Dato' Seri mcm dulu...Maaf sekiranya menyinggung hati Dato' Seri.Maaf..

    ReplyDelete
  6. bekerja, kekerja, mengerjakan, dikerjakan, pekerjaan terkerja. jika berlakunya kecurangan semasa kita melakukan perkara perkara tersebut di atas fahamilah ianya hanya Allah yang lebih mengetahui dan teruslah melakukan perkara perkara yang perlu dilakukan bagi mencapai matlamat hidup.

    ReplyDelete